Skip to main content

M6, o investiție realizată cu fonduri guvernamentale, europene și japoneze

„Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni” este un proiect cu relevanță locală importantă și cu impact regional și internațional semnificativ.

Unul dintre finanțatorii strategici ai Proiectului M6 este Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei – JICA, a cărei delegație a efectuat mai multe vizite oficiale la București, în cursul zilei de vineri, 20 septembrie 2024.

Investitorii JICA s-au întâlnit cu reprezentații Ministerului Transporturilor și Infrastructurii printre care, dl.Ionuț Săvoiu, Secretar de Stat și dna. Mariana Ioniță, Secretar General, ai Ministerului Finanțelor, ai Metrorex, sub coordonarea dnei. Mariana Miclăuș, director general și ai Supervizorului proiectului, Asocierea PADECO Co., Ltd. – ORIENTAL CONSULTANTS GLOBAL Co., Ltd. – METROUL S.A.

La întâlnire s-a discutat progresul proiectului și a fost trecut în revistă stadiul actual al implementării.

Delegația JICA condusă de dl. Kei Toyama, director general al Diviziei Europa, Departamentul pentru Orientul Mijlociu și Europa, însoțiți de reprezentanți ai Metrorex, ai Supervizorului și ai Constructorilor au vizitat șantierele viitoarelor stații ale Magistralei 6, Gara Băneasa și Tokyo.

Constructorul Secțiunii Sud, desemnat pentru lucrările tronsonului 1 Mai – Tokyo, a prezentat progresul lucrărilor pentru cele două viitoare stații vizitate.

Progresul lucrărilor, înregistrat în prima jumătate a lunii septembrie 2024 în Jurnalul de șantier al M6, Secțiunea Sud, este cel de mai jos:

  • Video: https://youtu.be/3F4kYz828_I
  • Pentru viitoarea stație de metrou Tokyo, s-au executat 270m de grindă de ghidaj, 47 panouri de pereți mulați și 358 de piloți plastici pentru consolidarea terenului;
  • Au început lucrările pentru piloții forați la viitoarea interstație Aeroport Băneasa – Tokyo; dintr-un total de 180, au fost executați 23;
  • La viitoarea stație Aeroport Băneasa s-au executat 263m grindă de ghidaj, 24 de pereți mulați și 160 de piloți plastici;
  • 35 de panouri de pereți mulați și 6 panouri de pereți plastici pentru ieșirea utilajului TBM din tunel s-au executat pentru viitoarea stație Gara Băneasa;
  • 181 de piloți forați s-au executat pentru viitoarea interstație Piața Montreal – Gara Băneasa;
  • 191m grindă de ghidaj și 23 panouri de pereți mulați s-au executat la viitoarea stație Piața Montreal;
  • La viitoarea stație Expoziției s-au executat 544m grindă de ghidaj și 45 de panouri de pereți mulați, iar pentru stația electrică 121m grindă de ghidaj și 17 panouri de pereți mulați.
  • La viitoarea interstație Pajura – Expoziției s-au executat peste 190 de piloți;
  • 459m grindă de ghidaj și 10 panouri de perete mulat s-au executat la viitoarea stație Pajura. La Accesul A, au fost executați 42 piloți forați;
  • La viitoarea interstație 1 Mai – Pajura, s-au executat 32 de piloți forați;
  • La viitoarea stație de metrou 1 Mai se efectuează lucrări de organizare de santier și lucrări de relocare a utilităților.

No Comments yet!

Your Email address will not be published.