București, 4 iunie, 2024 – Metrorex și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii au semnat, astăzi, contractul de finanțare pentru proiectul ”M6 București: tronsonul 1 Mai -Tokyo (6 stații) lungime: 6,6 km” finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNNR).
Obiectivul de investiții „Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni” este unul de utilitate publică, de interes național, prin care se asigură nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea rețelei de transport trans european (TEN-T) și are o valoare de 9.337.084.108 lei.
Proiectul „Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni” va avea 12 trenuri, un traseu de 14,2 km și va cuprinde 12 stații de metrou: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Internațional Henri Coandă. Proiectul este împărțit în două loturi: Lot 1.1 Secțiunea de Sud (1 Mai – Tokyo) ( 6,6 km și cuprinde 6 stații) și Lot 1.2. Secțiunea de Nord (Tokyo – Aeroport Otopeni)(7,6 km și 6 stații)
Această conexiune nouă și rapidă se adresează tuturor locuitorilor Capitalei, oamenilor de afaceri, navetiștilor, turiștilor și va asigura îmbunătățirea oportunităților privind activitatea și călătoriile, mediul și calitatea vieții. Noua linie de metrou va deservi o zonă cu un potențial ridicat de cerere pentru transport rapid, sigur și eficient. De asemenea, siguranța în trafic se va îmbunătăți semnificativ.
Linia de metrou M6, în integralitate subterană, va asigura un sistem de transport rapid de mare capacitate între Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni-Bucureșți și zona centrală a orașului, contribuind astfel la dezvoltarea economiei regionale și la îmbunătățirea mediului urban prin reducerea congestionării traficului rutier, accidentelor în trafic și poluării aerului.
No Comments yet!