Skip to main content

M6, Secțiunea Sud, organizare de șantier principală

București, 19 februarie, 2024 – Secțiunea Sud a Magistralei 6 (Lotul 1.1) de metrou, 1 Mai – Tokyo, începe lucrările pentru organizarea de șantier principală – sit principal. Asocierea în participațiune ALSIM ALARKO-MAKYOL, constructorul desemnat de către METROREX S.A. pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO, în cadrul proiectului major de interes public „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă (Magistrala 6. 1 MAI – OTOPENI) – cod SMIS 2014+117704, demarează organizarea de șantier principală – sit principal, ca urmare a obținerii în data de 12.02.2024 a Autorizației de Construire Nr. 24/01/I/81345, pentru organizarea execuției lucrărilor pentru realizarea Magistralei de metrou M6 „sit principal” – centru coordonator cu rol administrativ și cu componente de depozitare centralizată și cazare temporară, independent de organizările de șantier aferente lucrărilor de execuție propriu-zise pentru traseul M6 și stațiile de metrou de pe parcursul lui.

Organizarea de șantier principală se află lângă viitoarea Stație Tokyo, în imediata vecinătate a Aeroportului Băneasa, o altă stație viitoare a traseului Magistralei 6. Durata de execuție a lucrărilor este de 39 de luni, conform Autorizației menționate în cele de mai sus, calculată de la data începerii efective a lucrărilor. Printre acestea se numără: împrejmuirea perimetrală a celor două zone componente cu elemente de închidere de tip provizoriu din metal (stâlpi și plasă), realizarea drumurilor de incintă, amenajarea unor platforme de susținere pentru imobile și pentru zonele de depozitare, instalarea pe platforme a unor imobile tip containere sau tip hală metalică ușoară prevăzute pentru activitățile de administrare, depozitare, cazare temporară, alte activități conexe, instalarea unor echipamente tehnice, echipamente de montaj pentru ateliere, stație de spălare a camioanelor, cântar auto, amenajare de parcări, amplasare cabine poartă etc.

Executarea lucrărilor de construire pentru „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă. Magistrala 6. 1Mai – Otopeni. Proiectare și execuție lucrări de structură de rezistență. Lotul 1.1: 1 Mai – Tokyo” a fost autorizată cu Autorizația de construire nr. 80 din 13.12.2023, emisă de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne și va cuprinde 12 stații.
Secțiunea Sud (Lotul 1.1) reprezintă segmentul cuprins între stațiile 1 Mai (existentă) – Tokyo (inclusiv; zona Aeroport Băneasa, IKEA) și are un traseu de 6,6 km. Pe lângă stația 1 Mai (existentă), Secțiunea Sud cuprinde șase stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo; de asemenea, traseul Lotului 1.1 cuprinde și șase interstații: 1 Mai – Pajura, Pajura – Expoziției, Expoziției – Piața Montreal, Piața Montreal – Gara Băneasa, Gara Băneasa – Aeroport Băneasa, Aeroport Băneasa – Tokyo.


Despre Magistrala 6

Magistrala 6: 1 Mai – Otopeni are ca obiectiv principal deservirea Aeroportului Internațional Otopeni, făcând legătura între acesta și Gara de Nord. Zona de amplasare a liniei de metrou – Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă se va dezvolta pe direcția N-NV a Capitalei și va traversa Sectorul 1, respectiv următoarele cartiere: Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor și orașul Otopeni.

Noua Magistrală este configurată în două secțiuni și va cuprinde în total 12 stații noi. Secțiunea de Sud, 1 Mai – Tokyo, aferentă Secțiunii Sud a proiectului (Lotul 1.1) cuprinde o stație comună cu actuala linie M4 și 6 stații noi: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo. Secțiunea de Nord, Tokyo – Aeroport Otopeni, aferentă Lotului 1.2 cuprinde stațiile: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroport Otopeni.

Principalele zone traversate sunt: zone rezidențiale, activități comerciale, servicii, zone de transport, zone cu obiective speciale, servicii de utilitate publică, zone de interes cultural, terenuri libere cu potențial pentru construcții (pe Bulevardul Expoziției, Bulevardul Poligrafiei, Băneasa, Otopeni), spații verzi și de agrement.

La stația de la șoseaua de centură (Bruxelles), va fi construită o parcare de tip „Park & Ride”, cu aproximativ 500 de locuri, unde conducătorii auto își vor putea lăsa autoturismele pentru a-și continua călătoria cu metroul.

ORDONATOR PRINCIPAL DE CREDITE:
Guvernul României – Ministerul Transporturilor și Infrastructurii

BENEFICIAR:

METROREX S.A. – Operatorul rețelei de metrou București

CONSULTANT:
Consorțiul Internațional format din:

PADECO CO., LTD.
ORIENTAL CONSULTANTS GLOBAL CO., LTD.
METROUL S.A.


CONSTRUCTOR LOT 1.1 pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență:
Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S. – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S.

FINANȚARE:

  • bugetul de stat al României
  • fonduri europene nerambursabile
  • fonduri externe rambursabile JICA prin Acordul de Împrumut ROM P5 ratificat prin Legea 228/2010

No Comments yet!

Your Email address will not be published.