Secțiunea Nord
Proiectul „Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni” este unul de utilitate publică, de interes național, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, cu modificările și completările ulterioare, prin care se asigură nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea rețelei de transport trans european (TEN-T). Sursele de finanțare pentru proiectarea și execuția Secțiunii Nord sunt asigurate de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile – credit extern JICA (Japan International Cooperation Agency)
Secțiunea Nord a Magistralei 6 de metrou, cuprinsă între stațiile Tokyo – Aeroport Otopeni, are un traseu de 7,6 km, 6 stații și 6 interstații.
Stații: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.
Interstații: Tokyo – Washington, Washington – Paris, Paris – Bruxelles, Bruxelles – Otopeni, Otopeni – Ion I.C. Brătianu, Ion I.C. Brătianu – Aeroport Otopeni.
Antreprenorul desemnat pentru proiectare și execuție lucrări structură de rezistență pentru Secțiunea Nord – Lotul 1.2:
Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat Ve Taahhüt A.S. – Somet SA, prin contractul nr. 42 semnat pe 02.05.2023.
Autorizația de Construire: Nr. 47 din 06.08.2024, pentru „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă. Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni. Proiectare și execuție lucrări de structură de rezistență. Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni.”
Finanțare
Valoarea totală a contractului de proiectare și execuție lucrări structură de rezistență pe tronsonul Tokyo – Aeroport Otopeni (Secțiunea Nord) este de 1.278.415.271,87 lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată de la bugetul de stat și din fonduri externe rambursabile, inclusiv un credit extern de la Japan International Cooperation Agency (JICA).