🌷Ți-am pregătit un Mărțișor digital special! Trimite-l celor dragi și sărbătorește alături de noi venirea primăverii! 📤 Apasă mai jos pentru a distribui mesajul de Mărțișor!
Mărțișorul este mai mult decât un simplu simbol al primăverii – este o tradiție cu rădăcini adânci în cultura românească, o punte între trecut și viitor, între natură și om.
📜 Origini și Evoluție
🔍 Cercetările arheologice atestă existența mărțișorului de peste 8.000 de ani, fiind asociat cu obiceiurile dacice și romane. În trecut, oamenii purtau amulete din pietricele vopsite în alb și roșu, legate cu un fir împletit, pentru noroc și protecție.
🏛 În Roma Antică, 1 martie marca începutul primăverii și al noului an, sub patronajul lui Marte, zeul războiului, dar și al fertilității și regenerării naturii.
🎨 Semnificația Culorilor
🔴 Roșu – simbolizează viața, pasiunea și energia. ⚪ Alb – reprezintă puritatea, echilibrul și înțelepciunea.
Împreună, cele două culori reflectă lupta contrariilor – iarna și primăvara, întunericul și lumina, trecutul și viitorul.
🌿 Tradiții și Obiceiuri
Mărțișorul a fost purtat dintotdeauna ca un talisman aducător de noroc, sănătate și prosperitate. După o anumită perioadă, acesta era: 🌳 Legat de crengile unui copac înflorit – pentru a aduce belșug și fertilitate. 💦 Aruncat în râu – într-un ritual ce marca începutul unui nou ciclu al vieții.
Este situată în afara ariei rutiere a Aleii București-Ploiești, de-a lungul și pe latura vestică a acesteia, în spațiul verde dintre Strada Tipografilor și podul de cale ferată Miorița, în imediata vecinătate a gării Băneasa. Stația are o lungime de 140 m și o lățime de max. 22 m.
Monitorizare structurală
Măsurătorile efectuate până în prezent confirmă că integritatea clădirilor este în parametri normali.
Mai 2025: 24.964 metri cubi excavați, 3.012 metri cubi betonați;
Aprilie 2025: 16.647 metri cubi excavați, 2.609 metri cubi betonați, 320 m grindă de ghidaj, 54 de panouri de pereți mulați, 18 barete, 12 pereți mulați plastici, 90 de piloți plastici, 90 de piloți pentru Accesul A;
Martie 2025: 320 m grindă de ghidaj, 54 de panouri de pereți mulați, 18 barete, 12 pereți mulați plastici, 90 de piloți plastici, 72 de piloți pentru Accesul A, peste 11.500 metri cubi excavați, peste 610 metri cubi betonați;
Februarie 2025: 54 de panouri de pereți mulați, 18 barete, 12 pereți plastici, 90 de piloți plastici;
Ianuarie 2025: 54 de panouri de pereți mulați, 18 barete,12 pereți plastici;
Decembrie 2024: 320m de grindă de ghidaj, 51 de panouri de pereți mulați, 17 barete și 9 pereți plastici;
Noiembrie 2024: 47 de panouri de pereți mulați;
Octombrie 2024: 39 de panouri de pereți mulați și 14 barete;
Septembrie 2024: 36 de panouri de pereți mulați și 6 panouri de pereți plastici;
August 2024: 289m de grindă de ghidaj, 22 panouri de pereți mulați și 5 panouri de pereți plastici.
Iulie 2024: s-au executat 241m de pereți de ghidaj dintr-un total de 325m. De asemenea, s-au executat 9 panouri de pereți mulați (din totalul de 54) și 2 panouri de pereți mulați pentru consolidarea terenului pentru ieșirea TBM din tunel;
Iunie 2024: au fost executate cofrări, betonări și armări pentru grinda de ghidaj;
Mai 2024: au fost executate săpături, umpluturi și cofrări și au fost turnați 51 metri cubi de beton în grinda de ghidaj. 900 de metri cubi de pământ au fost evacuați.
Martie 2024: săpături de sondaje și probe de injecții;
Februarie 2024: împrejmuire cu garduri; s-a curățat zona de vegetația spontană, a fost demolat gardul existent, s-au efectuat măsurători și săpături pentru sondaje rețele utilități. S-a realizat studiul manual al fundației stației și s-au efectuat operațiuni de dezinsecție, dezinfecție și deratizare;
Această stație va fi amplasată parțial sub carosabilul Căii Bucureștilor și sub semaforul de la intersecția acestuia cu artera centrală a orașului Otopeni, Strada 23 August. Stația va fi dotată cu două accesuri la capătul sudic al stației, de o parte și de alta a Căii București, una pe latura de est și cealaltă pe latura de vest. Stația Otopeni are o lungime de 159 m și o lățime maximă de 22,16 m.
În acest moment se lucrează la proiectarea stației.
Structura de metrou situată între axele 1-21 ale stației Tokyo este amplasată lângă clădirea „Victoria Business Park”, pe partea vestică a Aleii București-Ploiești, situată adiacent pasajului suprateran din fața Complexului Comercial Băneasa. Secțiunea stației dintre axele 1-21 are o lungime de 148,4 m și o lățime de max. 27,8 m. Structura de metrou situată între axele 21-40 ale stației Tokyo este amplasată în fața accesului rutier sudic în Complexul Comercial Băneasa, pe latura vestică a Aleii București-Ploiești. Secțiunea stației între axele 21-38 are o lungime de 150,0 m și o lățime de max. 29,7 m.
Măsurătorile efectuate până în prezent confirmă că integritatea clădirilor este în parametri normali.
Stadiul lucrărilor
Mai 2025: toți cei 690 m de grindă de ghidaj, toți cei 114 pereți mulați, 43 de barete din 52, toți cei 534 de piloți plastici; TBM-urile „Sfânta Maria” și „Sfânta Ana” sunt operaționale;
Aprilie 2025: 625 m grindă de ghidaj din 690 m, 101 panouri de pereți mulați din 114 și 34 de barete din 52. Cele două TBM-uri au fost denumite „Sfânta Maria” și „Sfânta Ana”. Pe 9 aprilie a avut loc ceremonia de lansare a TBM „Sfânta Maria” care a început excavația primului tunel către stația de metrou 1 Mai și a efectuat 99.80 m de tunel. TBM „Sfânta Ana” este în pregătirile de instalare în vederea excavării celui de al doilea tunel pe direcția stației de metrou 1 Mai;
Martie 2025: 607 m grindă de ghidaj, 94 panouri de pereți mulați din 114, 18 barete din 52; au fost aduse cele două utilaje TBM care vor săpa cele două tuneluri aferente Secțiunii Sud, iar unul dintre ele este pregătit să devină operațional în perioada imediat următoare. Au fost excavați peste 27.300 metri cubi și s-au turnat peste 3.350 metri cubi de beton;
Februarie 2025: 571 m grindă de ghidaj din 650, 89 panouri de pereți mulați din 114, 6 barete, 534 de piloți plastici; pregătiri pentru aducerea primului TBM care va fi asamblat în perioada următoare;
Ianuarie 2025: 563 m grindă de ghidaj din 650, 82 panouri de pereți mulați din 114, toți cei 534 de piloți plastici;
Decembrie 2024: 514 m grindă de ghidaj,, 74 panouri de pereți mulați și 496 de piloți plastici;
Noiembrie 2024: 71 panouri de pereți mulați; a început excavarea în puțul de lansare TBM-uri, precum și montarea primului nivel de sprijiniri orizontale;
Octombrie 2024: 419m de grindă de ghidaj, 59 panouri de pereți mulați și 496 de piloți plastici;
Septembrie 2024: 347m de grindă de ghidaj, 53 panouri de pereți mulați și 458 de piloți plastici;
August 2024: 245m de grindă de ghidaj, 34 panouri de pereți mulați și 146 de piloți plastici.
Iulie 2024: s-au executat 196m de grindă de ghidaj, 26 de panouri de pereți mulați (dintr-un număr de 112). A început execuția piloților plastici, ca parte a pregătirilor pentru străpungerea tunelului de către utilajul TBM;
Iunie 2024: s-a lucrat la excavarea pentru perete mulat și betonarea grinzii de ghidaj;
Mai 2024: s-a lucrat la sistemul de iluminat și s-a executat excavarea pentru perete mulat și armarea grinzii de ghidaj;
Martie 2024: a fost excavată grinda de ghidaj; Lângă viitoarea Stație Tokyo, au început să fie amplasate containerele de lucru în care se va derula activitatea de organizare de șantier principală;
Februarie 2024: împrejmuire cu garduri; s-au realizat sondaje de utilități, inclusiv pentru telecomunicații, lucrări de împământare, excavarea platformei, lucrări grinzi de ghidaj și rampe de acces; umpluturi platformă cu balast;
Decembrie 2023: împrejmuirea cu garduri care delimitează organizarea de șantier și pregătiri pentru derularea sondajelor de studiu pentru utilități;
Este situată de-a lungul Aleii București-Ploiești, pe latura estică a acesteia, adiacent locației Pasajului Subteran Băneasa, la intersecția dintre Aleea București-Ploiești și Bulevardul Aerogării și spațiul verde din fața intrării în Aeroportul Băneasa. Stația are o lungime de 159 m și o lățime de max. 24,1 m.
Monitorizare structurală
Măsurătorile efectuate până în prezent confirmă că integritatea clădirilor este în parametri normali.
Mai 2025: toți cei 381m grindă de ghidaj, toate cele 72 de panouri de pereți mulați, toți cei 9 pereți mulați plastici, 28.178 metri cubi excavați, 2.400 metri cubi betonați;
Aprilie 2025: 370 m grindă de ghidaj, 67 de panouri de pereți mulați din 72, 67 de piloți finalizați pentru Accesul A, 152 de piloți finalizați pentru Accesul B, 691 de pereți plastici din 922, 26.076 metri cubi excavați, 1737 metri cubi betonați;
Martie 2025: 62 de panouri de pereți mulați, 67 de piloți finalizați pentru Accesul A, 152 de piloți pentru Accesul B;
Februarie 2025: 691 piloți plastici din 922, 8 pereți mulați plastici;
Ianuarie 2025: 338 m de grindă de ghidaj din 372, 62 de panouri pereți mulați din 72, 683 piloți plastici din 922;
Decembrie 2024: 317m de grindă de ghidaj, 51 de panouri pereți mulați, 674 de piloți plastici și 8 pereți plastici; pentru accesul A și B – 219 piloți;
Noiembrie 2024: a fost finalizată montarea puțurilor de epuisment și a fost betonat radierul pentru pentru Accesul B;
Octombrie 2024: 44 de pereți mulați și 674 de piloți plastici;
Septembrie 2024: 288m grindă de ghidaj, 34 de pereți mulați și 167 de piloți plastici;
August 2024: 229m grindă de ghidaj, 23 de panouri de pereți mulați și 61 piloți plastici.
Iulie 2024: s-au executat 190m de grindă de ghidaj dintr-un total de 370m și 22 de panouri de pereți mulați dintr-un număr de 65. Pentru Accesul A, s-au executat 67 piloți forați (dintr-un număr de 150), iar pentru Accesul B, 152 piloți forați (dintr-un număr de 177). Se lucrează la devierea rețelelor de telecomunicații și apă, urmate de reluarea lucrărilor de construcție a pereților mulați;
La viitoarea interstație Aeroport Băneasa – Tokyo, se derulează lucrări pentru devierea rețelei de telecomunicații. În curând, vor începe lucrările pentru piloți forați;
Iunie 2024: s-au turnat piloți forați și pereți mulați și au fost efectuate diverse lucrări pentru organizarea șantierului;
Mai 2024: s-au realizat lucrări la piloții forați și săpături pentru pereții mulați, s-au asamblat 8 carcase de pereți mulați și s-au turnat 592 de metri cubi de beton în pereții mulați;
Martie 2024: s-au executat lucrări de cofrare, armare, excavație și betonare pentru grinzile de ghidaj și continuă lucrările la piloții forați și pregătirile pentru pereții mulați; La interstația Aeroport Băneasa – Tokyo au fost efectuate sondaje de utilități;
Februarie 2024: împrejmuire cu garduri; au fost efectuate săpături manuale și sondări de utilități, măsurători topometrice, monitorizări de mediu; de asemenea, s-a verificat solul; umpluturi platformă cu balast;au început lucrările de turnare a betonului și de armare la grinda de ghidaj, precum și organizarea și aprovizionarea piloților forați;
Au început lucrările și pentru interstația Aeroport Băneasa – Tokyo; aici s-au îndepărtat 27 m gard existent și s-au instalat 94,5 m de gard de împrejmuire de șantier și s-au făcut sondaje de utilități;
Stația Piața Montreal este situată pe latura estică a Bulevardului Mărăști, de-a lungul acestuia, între Piața Montreal și Piața Presei Libere, sub spațiul verde din nordul terminalului STB. Stația are o lungime de 159 m și o lățime de max. 25,7 m.
Monitorizare structurală
Măsurătorile efectuate până în prezent confirmă că integritatea clădirilor este în parametri normali.
Mai 2025: 56 de panouri de pereți mulați din 62, 82 de piloți din 120 pentru accesul A, toți cei 54 de piloți pentru Accesul B;
Aprilie 2025: 365 m grindă de ghidaj, 51 de panouri de pereți mulați din 62, 865 de piloți plastici, 81 de piloți din 120 pentru accesul A, 712 metri cubi excavați;
Martie 2025: 47 de panouri de pereți mulați, 665 de piloți plastici, 55 de piloți din 120, pentru accesul A, toți cei 54 de piloți pentru Accesul B, peste 710 metri cubi excavați;
Februarie 2025: 35 de panouri de pereți mulați, 665 de piloți plastici, 39 de piloți din 120 pentru accesul A;
Ianuarie 2025: 26 de panouri de pereți mulați, 650 de piloți plastici, 34 de piloți din 120 pentru accesul A, 54 din 54 de piloți pentru accesul B;
Decembrie 2024: 325m de grindă de ghidaj, 23 de panouri de pereți mulați și 394 de piloți plastici; pentru accesul A – 21 de piloți, iar pentru accesul B, 40;
Noiembrie 2024: 368 de piloți plastici; pentru Accesul A – 16 piloți forați, iar pentru Accesul B, 26;
Octombrie 2024: 293m grindă de ghidaj; pentru Accesul C, 22 de piloți;
Septembrie 2024: 233m grindă de ghidaj, 23 panouri de pereți mulați și 328 de piloți pentru Accesele A, B și C;
August 2024: 140m grindă de ghidaj și 20 panouri de pereți mulați; au fost demarate lucrările de deviere a rețelelor de telecomunicații.
Iulie 2024: s-au executat 140m de grindă de ghidaj dintr-un total de 365m. La interstația Piața Montreal – Gara Băneasa, s-au executat 118 piloți forați dintr-un total de 187 și 11 panouri de pereți mulați (dintr-un total de 64).
Iunie 2024: s-au efectuat trasări de axe, excavări, armări, cofrări, decofrări și umplutură pentru grinda de ghidaj;
Mai 2024: antemăsurători pentru grinda de ghidaj; excavatorul pentru viitoarele excavații a fost transportat în șantier;
Martie 2024: au continuat măsurătorile topografice și au fost efectuate lucrări la grinda de ghidaj;
Februarie 2024: împrejmuire cu garduri; săpături pentru sondaje rețele utilități; montaj semne de avertizare; s-au efectuat măsurători topografice, a fost demolată placa superioară a structurii subterane identificate pe amplasamentul stației și a fost evacuat materialul rezultat în urma acestei operațiuni; s-au instalat 469 de metri de gard între parc și carosabil, o poartă pentru acces auto și una pentru acces pietonal și s-au efectuat 239 de metri de excavații pentru sondare pentru rețele de utilități;
Este situată lângă accesul din partea de vest a Complexului Expozițional Romexpo. Stația are o lungime totală de 288 m, din care 142.0 m în zona de manevră în capătul nordic, și o lățime de max. 24,4 m.
Monitorizare structurală
Măsurătorile efectuate până în prezent confirmă că integritatea clădirilor este în parametri normali.
Mai 2025: 677 m grindă de ghidaj, 93 de panouri de pereți mulați din 102, 35 de barete din 43, 112 de piloți pentru Accesul A, 186 de piloți pentru Accesul B, 6 pereți mulați plastici, 474 de piloți plastici din 691; 11.853 metri cubi excavați, 2.076 metri cubi betonați;
Aprilie 2025: 644 m grindă de ghidaj, 85 de panouri de pereți mulați din 102, 62 de piloți pentru Accesul A, 167 piloți pentru Accesul B, 118 piloți pentru Accesul C, 23 de piloți plastici, 8.497 metri cubi excavați, 1.620 metri cubi betonați;
Martie 2025: 563 m grindă de ghidaj din 625, 76 de panouri de pereți mulați din 102, 35 de barete, 106 piloți pentru Accesul B, 6 pereți mulați plastici, 4.840 metri cubi excavați și 1050 metri cubi betonați;
Februarie 2025: 75 de panouri de pereți mulați din 102, 35 barete din 43 și 62 piloți pentru Accesul B;
Ianuarie 2025: 74 de panouri de pereți mulați din 102, 27 barete din 43; 118 piloți forați executați pentru Accesul C, 6 piloți pentru Accesul B;
Decembrie 2024: 551m grindă de ghidaj, 72 de panouri de pereți mulați, 15 barete și 6 pereți plastici; pentru Accesul C – 64 piloți forați; pentru stația electrică, s-au executat 121m de grindă de ghidaj și 20 de panouri de pereți mulați;
Noiembrie 2024: 68 de panouri de pereți mulați, 11 barete și 34 piloți forați pentru Accesul C;
Octombrie 2024: 56 de panouri de pereți mulați, 6 barete și 6 pereți plastici;
Septembrie 2024: 551m grindă de ghidaj, 45 de panouri de pereți mulați, 532 piloți pentru Accesele A, B și C și 5 piloți plastici; pentru stația electrică s-au realizat 121m grindă de ghidaj și 20 panouri de pereți mulați;
August 2024: 540m de grindă de ghidaj, 36 de panouri de pereți mulați pentru stație și 15 panouri de pereți mulați pentru stația electrică.
Iulie 2024: s-au executat 540m de grindă de ghidaj dintr-un total de 630m, 31 de panouri de pereți mulați (din 122) pentru stație și 8 panouri de pereți mulați (din 20) pentru substația electrică. Lucrările de deviere utilități sunt în curs de desfășurare. La viitoarea interstație Expoziției – Pajura s-au executat toți piloții forați și a început excavarea pentru grinzile de coronament;
Iunie 2024: s-au executat săpături, armări, cofrări și turnări de beton pentru grinzile de ghidaj; La viitoarea interstație Expoziției – Pajura, s-au executat lucrări de forare, armare și turnare pentru 8 piloți secanți;
Mai 2024: La interstația Expoziției – Piața Montreal au fost montate 26 de bucăți de gard pentru împrejmuire;
Martie 2024: lucrările au avansat cu pregătirea pentru grinzile de ghidaj și pentru executarea pereților mulați; La viitoarea interstație Expoziției – Pajura au fost amenajate drumul de acces și platforma de lucru;
Februarie 2024: lucrări de excavare mecanizată și de săpătură manuală pentru identificarea eventualelor rețele de utilități; test de permeabilitate a terenului;
Este localizată pe marginea căii ferate București – Constanța, la o distanță de aprox. 10 m, în partea de nord-vest a acesteia. Stația are o lungime de 242,6 m pe linia 1 și de 200,8 m pe linia 2, lățime de max. 22,05 m și o adâncime de 16,05m. Accesuri: spre strada Băiculești, spre strada Parcului, spre strada Băiculești 9.
Interstația Pajura – Expoziției
Centrală de ventilație și Stație de pompare: 23,7m lungime, 20,17m adâncime; Lungime tunel: Linia 1 – 719,521m; Linia 2 – 741,773m;
Monitorizare structurală
Măsurătorile efectuate până în prezent confirmă că integritatea clădirilor este în parametri normali.
Stadiul lucrărilor
Mai 2025: 174 de piloți forați pentru Accesul A, 101 piloți forați pentru Accesul C, 2.890 metri cubi excavați;
Aprilie 2025: 126 piloți forați pentru Accesul A;
Martie 2025: 459 m grindă de ghidaj, 49 de panouri de pereți mulați, 7 barete, 96 de piloți forați pentru Accesul A, 2.890 metri cubi excavați;
Februarie 2025: 7 barete, 81 de piloți forați pentru Accesul A și 101 piloți forați pentru Accesul C;
Ianuarie 2025: 50 de panouri de pereți mulați din 86 și 94 de piloți forați din 240 pentru Accesul C;
Decembrie 2024: 459m de grindă de ghidaj, 37 panouri de pereți mulați, 60 de piloți forați pentru Accesul A și 72 de piloți forați pentru Accesul C;
Noiembrie 2024: 33 panouri de perete mulat și 55 de piloți forați pentru Accesul C;
Octombrie 2024: 23 panouri de perete mulat; la Accesul A – 60 de piloți, iar la Accesul C, 42 de piloți;
Septembrie 2024: 459m grindă de ghidaj, 14 panouri de perete mulat, 60 de piloți forați la Accesul A;
August 2024: 421m de grindă de ghidaj, 2 panouri de perete mulat, 26 piloți forați la Accesul A;
Iulie 2024: s-au executat 421m de grindă de ghidaj dintr-un total de 523m și 4 piloți forați (din 256). Pasul următor este execuția peretelui mulat. La viitoarea interstație 1 Mai – Pajura, s-au executat 22 de piloți forați dintr-un total de 32;
Iunie 2024: au fost executate excavări, decofrări, montaj cofraje și betonări pentru grinda de ghidaj și au fost compactați peste 1980 de metri pătrați de drum;
Mai 2024: s-au betonat peste 80 de metri liniari pentru grinda de ghidaj, au fost excavați peste 73 de metri liniari și s-au armat 24 de metri liniari.
Martie 2024: au continuat săpăturile pentru sondaje rețele utilități; La viitoarea interstație 1 Mai – Pajura au fost montați 45,5 metri liniari de gard și au fost făcute probe de injecții;
Februarie 2024: garduri de împrejmuire; activități de igienizare, s-au instalat 288 metri de gard, s-au efectuat săpături pentru sondaje rețele utilități și s-au mobilizat utilajele pentru realizarea testului de permeabilitate a terenului. La viitoarea interstație 1 Mai Pajura s-au făcut pregătiri pentru testul de permeabilitate;
Stația ION I.C. Brătianu va fi amplasată la vest de Calea București, între strada Libertății și Strada Nicolae Grigorescu. Stația a fost prevăzută cu un total de trei accesuri. Două dintre acestea (accesurile A și B) sunt amplasate pe zona verde adiacentă Stațiunii de Cercetare și fac legătura cu partea de est a orașului, iar cel de-al treilea subtraversează Calea București (accesul C), făcând legătura cu partea de vest a orașului. Stația ION I.C. Brătianu are o lungime de 159 m și o lățime maximă de 22,16 m.
Stadiul lucrărilor
Mai 2025: Au fost realizați 526,81 mp panouri de pereți mulați (corp stație) și 97,81 mp pentru Accesul B, s-au executat 8 barete, s-au finalizat 33 m grindă de ghidaj pentru Accesul B și 45 m pentru Accesul A, s-a turnat betonul pentru Plot 4 al planșeului superior (660 mc). S-au realizat 900 mp de egalizare planșeu superior (Plot 3, 4). A fost excavat un volum de 800 mc (Plot 2, 3, 4).
Aprilie 2025: Au fost executați 1.772,23 mp panouri de pereți mulați (corp stație); s-au realizat 10 barete; a fost turnat beton pentru 870 mp de egalizare planșeu superior (Plot 3, 4); s-au săpat 1.100 mc pentru planșeul superior (Plot 2, 3, 4), s-au executat 25 m grindă de ghidaj pentru Accesul B.
Martie 2025: S-au realizat lucrări majore de excavare și consolidare: 70 panouri pereți mulați, 363 m grindă-ghidaj, 12 barete, instalare a 10 stâlpi prefabricați din beton, finalizare două puțuri adânci și montaj a două structuri temporare. Suprafața de 840 mp a fost nivelată pentru turnarea planșeului superior și au fost executați 21 m grindă-ghidaj la accesul B.
Februarie 2025: A fost finalizată prima etapă a monitorizării, executate demolările necesare, pereți-ghidaj și excavare până la planșeul superior. În curs: dezafectarea rețelei electrice și execuția pereților mulați (realizați 97,6 m din 360 m).
Ianuarie 2025: Au fost finalizate investigațiile geotehnice și topografice, instalarea împrejmuirilor și organizarea șantierului. Echipamentele de monitorizare sunt operaționale. Pregătirea terenului și demolările au fost încheiate. Pereții-ghidaj și excavarea până la cota superioară au fost executați conform graficului, inclusiv finalizarea unui puț adânc.
Decembrie 2024: Au fost realizate împrejmuiri perimetrale, sondaje pentru rețele utilitare, instalare semne avertizoare și măsurători topografice.
Mărțișorul este mai mult decât un simplu simbol al primăverii – este o tradiție cu rădăcini adânci în cultura românească, o punte între trecut și viitor, între natură și om.
📜 Origini și Evoluție
🔍 Cercetările arheologice atestă existența mărțișorului de peste 8.000 de ani, fiind asociat cu obiceiurile dacice și romane. În trecut, oamenii purtau amulete din pietricele vopsite în alb și roșu, legate cu un fir împletit, pentru noroc și protecție.
🏛 În Roma Antică, 1 martie marca începutul primăverii și al noului an, sub patronajul lui Marte, zeul războiului, dar și al fertilității și regenerării naturii.
🎨 Semnificația Culorilor
🔴 Roșu – simbolizează viața, pasiunea și energia. ⚪ Alb – reprezintă puritatea, echilibrul și înțelepciunea.
Împreună, cele două culori reflectă lupta contrariilor – iarna și primăvara, întunericul și lumina, trecutul și viitorul.
🌿 Tradiții și Obiceiuri
Mărțișorul a fost purtat dintotdeauna ca un talisman aducător de noroc, sănătate și prosperitate. După o anumită perioadă, acesta era: 🌳 Legat de crengile unui copac înflorit – pentru a aduce belșug și fertilitate. 💦 Aruncat în râu – într-un ritual ce marca începutul unui nou ciclu al vieții.
This station will be located beneath the roadway in front of Henri Coandă International Airport, directly in front of the parking area adjacent to the Departures terminal and the access paths from the Arrivals terminal. It will have four main entrances: two in the middle of the station and two aligned with the airport’s terminals, along with a technical access point in the gallery area. As the final stop of the project, it will also serve as the reception shaft for the TBMs. Otopeni Airport Station will be 332.47 meters long, including 179.3 meters of maneuvering space at the southern end, and have a maximum width of 37.14 meters.
Current Work Status
The station is currently in the design phase.
Ion I.C. Brătianu Station will be located west of Calea București, between Libertății Street and Nicolae Grigorescu Street. The station will have three entrances: two (Entrances A and B) in the green area near the Research Station, connecting to the eastern part of the city, and a third (Entrance C) passing beneath Calea București, providing access to the western part of the city. Ion I.C. Brătianu Station will be 159 meters long with a maximum width of 22.16 meters.
Current Work Status
The station is currently in the design phase.
This station will be partially located beneath the roadway of Calea Bucureștilor and the traffic light at its intersection with 23 August Street, the main artery of Otopeni. The station will have two entrances at its southern end, one on the east side and the other on the west side of Calea Bucureștilor. Otopeni Station will be 159 meters long and have a maximum width of 22.16 meters.
Current Work Status
The station is currently in the design phase.
This station will be located on the east side of the Bucharest-Ploiești Road, north of the intersection with Aleea Padina. It will have three entrances at both ends of the station, on either side of the Bucharest-Ploiești Road. Two of the entrances, B and C, will pass under DN1. Paris Station will be 159 meters long and have a maximum width of 22.16 meters.
Current Work Status
The station is currently in the design phase.
The subway structure between axes 1-21 of the Tokyo station is located next to the Victoria Business Park building, on the western side of the Bucharest-Ploiești Road, adjacent to the overpass in front of the Băneasa Shopping Center. This section of the station is 148.4 meters long and has a maximum width of 27.8 meters. The subway structure between axes 21-40 of the Tokyo station is situated in front of the southern road access to the Băneasa Commercial Center, also on the western side of the Bucharest-Ploiești Road. This section, between axes 21-38, is 150 meters long and has a maximum width of 29.7 meters.
The measurements carried out so far confirm that the integrity of the buildings is within normal parameters.
Progress of works
July 2024: 196m of guide beam, 26 diaphragm wall panels (out of a total of 112) have been executed. Execution of the plastic piles has started as part of the preparations for the TBM to break through the tunnel;
June 2024: excavation work for the diaphragm wall and concreting of the guide beam has been undertaken;
May 2024: work was carried out on the lighting system and the excavation for the diaphragm wall and concreting of the guide beam;
March 2024: the guide beam was excavated; Next to the to be constructed Tokyo Station, work containers for the main site organization work started to be deployed;
December 2023: fencing enclosing the site organization and preparations for conducting the utility survey investigations.
It is located along the eastern side of the Bucharest-Ploiești Road, adjacent to the Băneasa Underpass, at the intersection of Bucharest-Ploiești Road and Aerogării Boulevard, near the green space in front of the Băneasa Airport entrance. The station is 159 meters long and up to 24.1 meters wide.
Structural monitoring
Measurements carried out so far confirm that the integrity of the buildings is within normal parameters.
July 2024: 190m of guide beams out of a total of 370m and 22 diaphragm wall panels out of a total of 65 have been completed. For the Access A, 67 bored piles (out of a total of 150) with 152 bored piles (out of a total of 177) completed for Access B. Work is currently underway to reroute the telecommunications and water networks, followed by the continuation of the diaphragm wall construction works;
Work on the upcoming Aeroport Băneasa – Tokyo interstation is being carried out to divert the telecommunications network. Work will soon start on the bored piles;
June 2024: bored piles and diaphragm wall panels were poured and various works were carried out to organize the site;
May 2024: works on the bored piles and excavation for the diaphragm walls were carried out, 8 casings of the diaphragm walls have been assembled and 592 cubic meters of concrete were cast in the diaphragm walls;
March 2024: formwork, reinforcement, excavation and concreting works for the guide beams were carried out while works on the bored piles and preparations for the diaphragm walls continue; Utility surveys were carried out at the Aeroport Băneasa – Tokyo interstation;
February 2024: enclosure with fencing; manual excavations and utility surveys, topometric measurements and environmental monitoring have been carried out; soil has also been checked; ballast platform fills; concrete pouring and reinforcement works have started on the guide beam, as well as organization and supply of the bored piles;
Work has also begun on the Aeroport Băneasa – Tokyo interstation; here 27 meters of the existing fence have been removed and 94.5 m of site fencing have been installed, along with utility surveys.
Piața Montreal station is located on the east side of Mărăști Boulevard, between Piața Montreal and Piața Presei Libere, beneath the green space north of the STB terminal. The station is 159 meters long and has a maximum width of 25.7 meters.
Structural monitoring
Measurements to date confirm that the integrity of the buildings is within normal parameters.
July 2024: we have executed 140m of guide beam out of a total of 365m . On the interstation Piața Montreal – Gara Băneasa, 118 bored piles out of a total of 187 and 11 diaphragm wall panels (out of a total of 64) have been completed.
June 2024: axle routings, excavations, reinforcement, shuttering, stripping and backfilling for the guide beam were carried out;
May 2024: premeasurements for the guide beam; the excavator for future excavations was transported to the site;
March 2024: further topographic measurements were carried out and work on the guide beam continued;
February 2024: fencing; excavation for utility network surveys; installation of warning signs; topographic measurements were carried out, the top slab of the underground structure identified on the station site was demolished and the resulting material was evacuated; 469 meters of fencing between the park and the roadway areas, one gate for vehicle access and one for pedestrian access were installed and 239 meters of excavation for utility network surveys were carried out;
It is located along the western side of the Bucharest-Ploiești Road, within the green area between Tipografilor Street and the Miorița railway bridge, in the immediate vicinity of Băneasa railway station. The station is 140 m long and max. 22 m wide.
Structural monitoring
Measurements carried out so far confirm that the integrity of the buildings is within normal parameters.
July 2024: 241m of guide walls out of a total of 325m have been completed. In addition, 9 panels of diaphragm wall panels (out of total 54) and 2 panels of diaphragm wall panels for ground reinforcement for TBM exit from the tunnel have been executed;
June 2024: formwork, concreting and reinforcement for the guide beam were executed;
May 2024: Excavation, backfilling and formwork was executed and 51 cubic meters of concrete was poured for the guide beam. 900 cubic meters of soil was excavated;
March 2024: survey excavations and injection testing;
February 2024: fencing; the area was cleared of spontaneous vegetation, the existing fence was demolished, measurements and borings for utility network surveys were taken. A manual survey of the station’s foundations was carried out, as well as pest control, disinfection and eradication operations.
It is located near the west access of the Romexpo Exhibition Complex. The station has a total length of 288 m, of which 142.0 m in the maneuvering area at the north end, and a width of max. 24.4 m.
Structural monitoring
Measurements to date confirm that the integrity of the buildings is within normal parameters.
July 2024: We have completed 540m of guide beam out of a total of 630m, 31 cutoff wall panels diaphragm wall panels (out of 122) for the station and 8 diaphragm wall panels (out of 20) for the electrical station. Utility diversion works are ongoing. Regarding the upcoming Expoziției – Pajura interstation, we have completed all bored piles and have commenced the excavation for the cap beams;
June 2024: We have completed all excavation, reinforcement, formwork and concrete pouring works for the guide beams; Regarding the upcoming Expoziției – Pajura interstation, we have completed the drilling, reinforcement and pouring works for 8 secant piles;;
May 2024: At the Exhibition – Montreal Square interstation, 26 pieces of fencing have been installed;
March 2024: Work has progressed with the preparation for the guide beams and the execution of the diaphragm wall panels; The access road and work platform have been set up at the upcoming interstation Expoziției – Pajura;
February 2024: We have carried out mechanized excavation works and manual digging to identify possible utility networks; we also conducted a permeability test of the soil;
It is located in the northern part of the Bucharest – Constanta railroad, in front of Băiculești Street.
It is situated on the edge of the Bucharest – Constanta railway, at a distance of about 10 m, in the north-western part of the railway. The station has a length of 242.6 m on line 1 and 200.8 m on line 2 and a width of max. 22.05 m.
Structural monitoring
The measurements carried out so far confirm that the integrity of the buildings is within normal parameters.
Progress of the works
July 2024: 421 meters of guide beam have been completed out of a total of 523 meters, along with 4 bored piles (out of 256). The next step is the construction of the diaphragm wall. We have executed 22 bored piles out of a total of 32 at the upcoming intersection 1 Mai – Pajura.
June 2024: excavations, formwork removal, formwork installation, and concrete pouring for the guide beam have been completed, and over 1,980 square meters of road have been compacted.
May 2024: more than 80 linear meters of the guide beam have been concreted, over 73 linear meters have been excavated, and 24 linear meters have been reinforced.
March 2024: excavations continued for utility network surveys; 45.5 linear meters of fencing were installed at the upcoming intersection interstation1 Mai – Pajura and injection tests were conducted.
February 2024: fencing; sanitation activities, 288 meters of fencing were installed, excavations for utility network surveys have been carried out and machinery was mobilized for soil permeability testing. Preparations were made for the permeability test at the upcoming 1 Mai Pajura interstation.
The station will be located on the East side of the Bucharest-Ploiești Road, in the South-East area of the intersection between Bucharest-Ploiești Road and Dr. Liviu Librescu Boulevard / Jandarmeriei Street. There will be three entrances at the ends of the station, two of which will be connected by a pedestrian underpass beneath Bucharest-Ploiești Road (DN1), and the third will be located along the station. Washington Station has a length of 159 meters and a maximum width of 22.16 meters.
Current Work Status
The station is currently in the design phase.
Bruxelles station will be located on the east side of the Bucharest – Ploiești Road, in the north-east area of the intersection between the Bucharest – Ploiești Road and the Ring Road (D.N.C.B.). The Bruxelles station is the launch pad from which the TBMs will be launched in each of the two directions. This station will be equipped with two access points, a gallery and a parking lot in the adjacent green area. The height of the parking lot is B+Gf+1F+walkable terrace. Bruxelles station has a length of 295 m, of which 146.3 m are for the shunting area at the northern end, and has a maximum width of 28.27 m.
Current Work Status
The station is currently in the design phase.
Stația va fi amplasată în laterala estică a Şoselei Bucureşti-Ploieşti, zona de Sud-Est a intersecţiei Şoselei Bucureşti-Ploieşti şi Bulevardul Dr. Liviu Librescu / Strada Jandarmeriei. La capetele stației vor exista trei accesuri, dintre care două vor fi legate de un pasaj pietonal pe sub Șos. București – Ploiești (DN1), iar cel de-al treilea se află de-a lungul stației. Stația Washington are o lungime de 159 m și o lățime maximă de 22,16 m.
Stadiul lucrărilor
În acest moment se lucrează la proiectarea stației.
Această stație va fi situată în laterala estică a Șoselei București-Ploiești, la nord de intersecţia Șoseaua București – Ploiești cu Aleea Padina. Va avea trei accesuri la capetele stației, de o parte și de alta a Șos. București – Ploiești. Două dintre accesurile în stație, B și C, vor trece pe sub DN1. Stația Paris are o lungime de 159 m și o lățime maximă de 22,16 m.
Stadiul lucrărilor
În acest moment se lucrează la proiectarea stației.
Stația Bruxelles va fi amplasată în laterala estică a Șoselei București – Ploiești, în zona de Nord-Est a intersecţiei dintre Șoseaua București – Ploiești şi Linia de Centură (D.N.C.B.). Stația Bruxelles reprezintă puțul de lansare din care se vor lansa TBM-urile, pentru fiecare dintre cele două direcții. Această stație va fi dotată cu două accesuri, o galerie, precum și o parcare situată în zona verde adiacentă. Înălțimea parcării este D+P+1E+terasă circulabilă. Stația Bruxelles are o lungime de 295 m, din care 146,3 m sunt destinați zonei de manevră din capătul nordic, și o lățime maximă de 28,27 m.
Stadiul lucrărilor
În acest moment se lucrează la proiectarea stației.
Această stație va fi amplasată sub carosabilul din fața Aeroportului Internațional Henri Coandă, în fața parcării adiacente terminalului Plecări și în fața căilor de acces la ieșirea din terminalul Sosiri. Va fi dotată cu un număr de patru accesuri principale, din care două accesuri dispuse la mijlocul stației și două dispuse în dreptul celor două terminale ale Aeroportului Internațional Henri Coandă, la care se adaugă un acces tehnic, poziționat pe zona de galerie. Această stație este stația finală a proiectului și reprezintă, de asemenea, puțul de recepție pentru TBM-uri. Stația Aeroport Otopeni are o lungime de 332.47m, din care 179.3m pentru spațiul de manevră din capătul sudic, și o lățime maximă de 37.14m.
Stadiul lucrărilor
În acest moment se lucrează la proiectarea stației.
Cookie-urile - Pentru a asigura buna funcționare a acestui site, uneori plasăm în computerul dumneavoastră mici fișiere cu date, cunoscute sub numele de cookie-uri. Majoritatea site-urilor mari fac acest lucru.
Acceptă
Schimbă setările
Setări cookie box
Setări cookie box
Setări de confidențialitate
Alegeți ce cookie-uri să fie autorizate.
Puteți schimba aceste setări oricând. Deși aceasta poate rezulta în devenirea unor funcții indisponibile. Pentru informații legate de ștergerea cookie-urile vă rugăm să consultați funcția de Ajutor al browser-ului dvs.
CITIȚI MAI MULT DESPRE COOKIE-URILE UTILIZATE DE NOI.
Cu ajutorul cursorului puteți activa sau dezactiva diferite tipuri de cookie:
Acest site va:
Acest site web nu va:
Ține minte ce grup de cookie-uri ai acceptat
Esențial: rețineți setarea permisiunilor pentru cookie
Esențiale: permiteți modulele cookie pentru sesiuni
Esențiale: adunați informațiile pe care le introduceți într-o formă de contact, un buletin informativ și alte formulare din toate paginile
Esențial: urmăriți ce introduceți într-un coș de cumpărături
Esențiale: autentificați-vă că sunteți conectat (ă) la contul dvs. de utilizator
Funcționalitate: Amintiți-vă regiunea și țara selectate
Analiză: ține evidența paginilor tale vizitate și a interacțiunilor efectuate
Analytics: urmăriți locația și regiunea dvs. pe baza numărului dvs. de IP
Analytics: ține evidența timpului petrecut pe fiecare pagină
Analytics: Creșterea calității datelor din funcțiile de statistică
Publicitate: adaptați informațiile și publicitatea la interesele dvs., pe baza de ex. conținutul pe care l-ați vizitat înainte. (În prezent, nu folosim cookie-uri de direcționare sau de direcționare.
Publicitate: Adunați informații de identificare personală, cum ar fi numele și locația
Esențial: rețineți setarea permisiunilor pentru cookie
Esențiale: permiteți modulele cookie pentru sesiuni
Esențiale: adunați informațiile pe care le introduceți într-o formă de contact, un buletin informativ și alte formulare din toate paginile
Esențial: urmăriți ce introduceți într-un coș de cumpărături
Esențiale: autentificați-vă că sunteți conectat (ă) la contul dvs. de utilizator
Funcționalitate: Amintiți-vă regiunea și țara selectate
Analiză: ține evidența paginilor tale vizitate și a interacțiunilor efectuate
Analytics: urmăriți locația și regiunea dvs. pe baza numărului dvs. de IP
Analytics: ține evidența timpului petrecut pe fiecare pagină
Analytics: Creșterea calității datelor din funcțiile de statistică
Publicitate: adaptați informațiile și publicitatea la interesele dvs., pe baza de ex. conținutul pe care l-ați vizitat înainte. (În prezent, nu folosim cookie-uri de direcționare sau de direcționare.
Publicitate: Adunați informații de identificare personală, cum ar fi numele și locația