Skip to main content

Întrebări frecvente, răspunsuri utile

Principalele acte normative care reglementează realizarea Proiectului „Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni” sunt:

– Hotărârea de Guvern nr. 930/ 2016, prin care au fost aprobați indicatorii tehnico-economici ai proiectului conform Studiului de Fezabilitate revizuit, proiectul fiind configurat pe un traseu de 14 km cu 12 staţii și 12 trenuri.

– Acordul de Mediu emis în data de 30.10.2017 de Ministerul Mediului – Agenția Națională pentru Protecția Mediului;

– Hotărârea Guvernului României 496/2017 privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai-Otopeni)”;

-Ordinul Ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor nr. 995/19.05.2020 pentru aprobarea indicatorilor economici actualizați aferenți obiectivului de investiții;

-Hotărârea Guvernului României nr. 906/ 13 iulie 2022 privind suplimentarea pe anul 2022 a sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 496/2017 privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai-Otopeni)”, precum şi modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 496/2017.

– Hotărârea Guvernului României nr. 823/ 08 septembrie 2023 privind suplimentarea pe anul 2023 a sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 496/2017 privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai-Otopeni)”, precum şi modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 496/2017;

– Decizia de punere în aplicare a Consiliului Uniunii Europene nr. 15883 din 5 decembrie 2023 de modificare a Deciziei de punere în aplicare din 29 octombrie 2021 de aprobare a evaluării Planului de Redresare și Reziliență al României;

– OMTI nr. 1035/ 2024 aprobarea actualizării indicatorilor tehnico-economici ai investitiei;

– Autorizaţia de construire pentru „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni. Proiectare şi execuţie lucrări de structură de rezistenţă. Lotul 1.1: 1 Mai – Tokyo”- act nr. 80/ 13.12.2023;

– Autorizaţia de construire pentru „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni. Proiectare şi execuţie lucrări de structură de rezistenţă. Lotul 1.2: Tokyo – Aroport Otopeni”- act nr. 47/ 06.08.2024;

Având în vedere că toate actele emise de autorități sunt acte publice, toate aceste documente de aprobare se pot consulta de către public online, pe site-urile autorităților emitente și pe site-urile de specialitate.

Studiile de fezabilitate și proiectare au avut în vedere implementarea proiectului în condiții de siguranță pentru locuitori și clădiri, în așa fel încât săpăturile cu TBM să poată fi efectuate fără riscuri pe culoarul stabilit pentru noua Magistrală 6 de metrou. Pe clădirile din zona de influență a lucrărilor de șantier se montează echipamente de monitorizare speciale, neintruzive și care nu afectează în niciun fel integritatea și aspectul clădirii/blocului. Acestea monitorizează constant, cu acuratețe și fidelitate tehnică, orice posibilă modificare pe care blocul ar putea să o resimtă din cauza lucrărilor. Echipamentele de monitorizare sunt o garanție în plus că lucrările se desfășoară cu responsabilitate față de locuințele dumneavoastră.

Proiectele mari se construiesc prin eforturi mari și prin participarea întregii comunități care este, de fapt, și beneficiarul principal al unei investiții de asemenea anvergură. Magistrala 6 va fi conexiunea directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internațional Henri Coandă, fără transbordare la stația 1 Mai. O stație de metrou care se va afla în imediata apropiere a locuinței dumneavoastră, pentru o conectare rapidă și eficientă la rețeaua de metrou și la puncte de interes maxim din București și Ilfov va crește valoarea imobiliară și nivelul economic al zonei în care locuiți.

Prin specificul activităților și lucrărilor de șantier, orice modificare adusă în cursul obișnuit al traficului auto și pietonal, totul se derulează cu acordul autorităților, conform legislației în vigoare. În acest sens, conform Planului de Trafic aprobat pentru Magistrala 6 de metrou, am asigurat trotuar/acces pietonal pe tot sectorul afectat de lucrări, de la stația STB, cu noul ei amplasament, până în zona comercială de la intersecția cu strada General Ștefan Holban. Pietonii pot parcurge în siguranță distanța până la magazine, pe trotuarul special amenajat, care corespunde cerințelor legale.

Lucrările de șantier se derulează în mod planificat, cu plan de rezervă care să asigure furnizarea continuă a serviciilor de utilități: apă curentă, energie electrică, servicii telecom. Aceste lucrări nu vor genera întreruperi în furnizarea serviciilor mai sus menționate. În cazul în care survin astfel de situații, vă rugăm să contactați direct furnizorul de servicii respectiv și, de asemenea, să direcționați orice solicitare care se referă la un astfel de incident direct către furnizorul în cauză.

Locurile de parcare sunt o problemă stringentă în București. Autoritățile în măsură să găsească soluții sunt Administrațiile Domeniului Public ale sectoarelor și Primăria Municipiului București. Misiunea METROREX este aceea de a crea o soluție eficientă de transport urban la îndemâna oricui, pentru un trafic mai rapid și mai fluid și pentru un mediu mai sănătos. Vă asigurăm că intervenția noastră în spațiul public este realizată cu grijă maximă față de locuitori. Nu putem răspunde în locul autorităților, ci doar în nume propriu, dar în ceea ce ne privește vă reamintim că Magistrala 6 este o investiție ai cărei beneficiari direcți sunt locuitorii Capitalei.

În cadrul proiectului de execuție a noii Magistrale 6, replantarea arborilor este o obligativitate și se va derula în etapa prevăzută în planul de lucrări, conform prevederilor legale.