Este situată de-a lungul Aleii București-Ploiești, pe latura estică a acesteia, adiacent locației Pasajului Subteran Băneasa, la intersecția dintre Aleea București-Ploiești și Bulevardul Aerogării și spațiul verde din fața intrării în Aeroportul Băneasa. Stația are o lungime de 159 m și o lățime de max. 24,1 m.
Monitorizare structurală
Măsurătorile efectuate până în prezent confirmă că integritatea clădirilor este în parametri normali.
Restricții de trafic
Stadiul lucrărilor
Stația Piața Montreal este situată pe latura estică a Bulevardului Mărăști, de-a lungul acestuia, între Piața Montreal și Piața Presei Libere, sub spațiul verde din nordul terminalului STB. Stația are o lungime de 159 m și o lățime de max. 25,7 m.
Monitorizare structurală
Măsurătorile efectuate până în prezent confirmă că integritatea clădirilor este în parametri normali.
Restricții de trafic
Stadiul lucrărilor
Este localizată pe marginea căii ferate București – Constanța, la o distanță de aprox. 10 m, în partea de nord-vest a acesteia. Stația are o lungime de 242,6 m pe linia 1 și de 200,8 m pe linia 2, lățime de max. 22,05 m și o adâncime de 16,05m.
Accesuri: spre strada Băiculești, spre strada Parcului, spre strada Băiculești 9.
Interstația Pajura – Expoziției
Centrală de ventilație și Stație de pompare: 23,7m lungime, 20,17m adâncime;
Lungime tunel: Linia 1 – 719,521m; Linia 2 – 741,773m;
Monitorizare structurală
Măsurătorile efectuate până în prezent confirmă că integritatea clădirilor este în parametri normali.
Stadiul lucrărilor
This station will be located beneath the roadway in front of Henri Coandă International Airport, directly in front of the parking area adjacent to the Departures terminal and the access paths from the Arrivals terminal. It will have four main entrances: two in the middle of the station and two aligned with the airport’s terminals, along with a technical access point in the gallery area. As the final stop of the project, it will also serve as the reception shaft for the TBMs. Otopeni Airport Station will be 332.47 meters long, including 179.3 meters of maneuvering space at the southern end, and have a maximum width of 37.14 meters.
Current Work Status
The station is currently in the design phase.
Ion I.C. Brătianu Station will be located west of Calea București, between Libertății Street and Nicolae Grigorescu Street. The station will have three entrances: two (Entrances A and B) in the green area near the Research Station, connecting to the eastern part of the city, and a third (Entrance C) passing beneath Calea București, providing access to the western part of the city. Ion I.C. Brătianu Station will be 159 meters long with a maximum width of 22.16 meters.
Current Work Status
The station is currently in the design phase.
This station will be partially located beneath the roadway of Calea Bucureștilor and the traffic light at its intersection with 23 August Street, the main artery of Otopeni. The station will have two entrances at its southern end, one on the east side and the other on the west side of Calea Bucureștilor. Otopeni Station will be 159 meters long and have a maximum width of 22.16 meters.
Current Work Status
The station is currently in the design phase.
This station will be located on the east side of the Bucharest-Ploiești Road, north of the intersection with Aleea Padina. It will have three entrances at both ends of the station, on either side of the Bucharest-Ploiești Road. Two of the entrances, B and C, will pass under DN1. Paris Station will be 159 meters long and have a maximum width of 22.16 meters.
Current Work Status
The station is currently in the design phase.
The subway structure between axes 1-21 of the Tokyo station is located next to the Victoria Business Park building, on the western side of the Bucharest-Ploiești Road, adjacent to the overpass in front of the Băneasa Shopping Center. This section of the station is 148.4 meters long and has a maximum width of 27.8 meters. The subway structure between axes 21-40 of the Tokyo station is situated in front of the southern road access to the Băneasa Commercial Center, also on the western side of the Bucharest-Ploiești Road. This section, between axes 21-38, is 150 meters long and has a maximum width of 29.7 meters.
Traffic restrictions
Structural monitoring
The measurements carried out so far confirm that the integrity of the buildings is within normal parameters.
Progress of works
It is located along the eastern side of the Bucharest-Ploiești Road, adjacent to the Băneasa Underpass, at the intersection of Bucharest-Ploiești Road and Aerogării Boulevard, near the green space in front of the Băneasa Airport entrance. The station is 159 meters long and up to 24.1 meters wide.
Structural monitoring
Measurements carried out so far confirm that the integrity of the buildings is within normal parameters.
Traffic restrictions
Status of works
Piața Montreal station is located on the east side of Mărăști Boulevard, between Piața Montreal and Piața Presei Libere, beneath the green space north of the STB terminal. The station is 159 meters long and has a maximum width of 25.7 meters.
Structural monitoring
Measurements to date confirm that the integrity of the buildings is within normal parameters.
Traffic restrictions
Progress of works
It is located along the western side of the Bucharest-Ploiești Road, within the green area between Tipografilor Street and the Miorița railway bridge, in the immediate vicinity of Băneasa railway station. The station is 140 m long and max. 22 m wide.
Structural monitoring
Measurements carried out so far confirm that the integrity of the buildings is within normal parameters.
Traffic restrictions
Progress of works
Structura de metrou situată între axele 1-21 ale stației Tokyo este amplasată lângă clădirea „Victoria Business Park”, pe partea vestică a Aleii București-Ploiești, situată adiacent pasajului suprateran din fața Complexului Comercial Băneasa. Secțiunea stației dintre axele 1-21 are o lungime de 148,4 m și o lățime de max. 27,8 m. Structura de metrou situată între axele 21-40 ale stației Tokyo este amplasată în fața accesului rutier sudic în Complexul Comercial Băneasa, pe latura vestică a Aleii București-Ploiești. Secțiunea stației între axele 21-38 are o lungime de 150,0 m și o lățime de max. 29,7 m.
Restricții de trafic
Monitorizare structurală
Măsurătorile efectuate până în prezent confirmă că integritatea clădirilor este în parametri normali.
Stadiul lucrărilor
Este situată în afara ariei rutiere a Aleii București-Ploiești, de-a lungul și pe latura vestică a acesteia, în spațiul verde dintre Strada Tipografilor și podul de cale ferată Miorița, în imediata vecinătate a gării Băneasa. Stația are o lungime de 140 m și o lățime de max. 22 m.
Monitorizare structurală
Măsurătorile efectuate până în prezent confirmă că integritatea clădirilor este în parametri normali.
Restricții de trafic
Stadiul lucrărilor
It is located near the west access of the Romexpo Exhibition Complex. The station has a total length of 288 m, of which 142.0 m in the maneuvering area at the north end, and a width of max. 24.4 m.
Structural monitoring
Measurements to date confirm that the integrity of the buildings is within normal parameters.
Traffic restrictions
Status of works
It is located in the northern part of the Bucharest – Constanta railroad, in front of Băiculești Street.
It is situated on the edge of the Bucharest – Constanta railway, at a distance of about 10 m, in the north-western part of the railway. The station has a length of 242.6 m on line 1 and 200.8 m on line 2 and a width of max. 22.05 m.
Structural monitoring
The measurements carried out so far confirm that the integrity of the buildings is within normal parameters.
Progress of the works
Este situată lângă accesul din partea de vest a Complexului Expozițional Romexpo. Stația are o lungime totală de 288 m, din care 142.0 m în zona de manevră în capătul nordic, și o lățime de max. 24,4 m.
Monitorizare structurală
Măsurătorile efectuate până în prezent confirmă că integritatea clădirilor este în parametri normali.
Restricții de trafic
Stadiul lucrărilor
The station will be located on the East side of the Bucharest-Ploiești Road, in the South-East area of the intersection between Bucharest-Ploiești Road and Dr. Liviu Librescu Boulevard / Jandarmeriei Street. There will be three entrances at the ends of the station, two of which will be connected by a pedestrian underpass beneath Bucharest-Ploiești Road (DN1), and the third will be located along the station. Washington Station has a length of 159 meters and a maximum width of 22.16 meters.
Current Work Status
The station is currently in the design phase.
Bruxelles station will be located on the east side of the Bucharest – Ploiești Road, in the north-east area of the intersection between the Bucharest – Ploiești Road and the Ring Road (D.N.C.B.). The Bruxelles station is the launch pad from which the TBMs will be launched in each of the two directions. This station will be equipped with two access points, a gallery and a parking lot in the adjacent green area. The height of the parking lot is B+Gf+1F+walkable terrace. Bruxelles station has a length of 295 m, of which 146.3 m are for the shunting area at the northern end, and has a maximum width of 28.27 m.
Current Work Status
The station is currently in the design phase.
Această stație va fi amplasată parțial sub carosabilul Căii Bucureștilor și sub semaforul de la intersecția acestuia cu artera centrală a orașului Otopeni, Strada 23 August. Stația va fi dotată cu două accesuri la capătul sudic al stației, de o parte și de alta a Căii București, una pe latura de est și cealaltă pe latura de vest. Stația Otopeni are o lungime de 159 m și o lățime maximă de 22,16 m.
Stadiul lucrărilor
În acest moment se lucrează la proiectarea stației.
Stația va fi amplasată în laterala estică a Şoselei Bucureşti-Ploieşti, zona de Sud-Est a intersecţiei Şoselei Bucureşti-Ploieşti şi Bulevardul Dr. Liviu Librescu / Strada Jandarmeriei. La capetele stației vor exista trei accesuri, dintre care două vor fi legate de un pasaj pietonal pe sub Șos. București – Ploiești (DN1), iar cel de-al treilea se află de-a lungul stației. Stația Washington are o lungime de 159 m și o lățime maximă de 22,16 m.
Stadiul lucrărilor
În acest moment se lucrează la proiectarea stației.
Această stație va fi situată în laterala estică a Șoselei București-Ploiești, la nord de intersecţia Șoseaua București – Ploiești cu Aleea Padina. Va avea trei accesuri la capetele stației, de o parte și de alta a Șos. București – Ploiești. Două dintre accesurile în stație, B și C, vor trece pe sub DN1. Stația Paris are o lungime de 159 m și o lățime maximă de 22,16 m.
Stadiul lucrărilor
În acest moment se lucrează la proiectarea stației.
Stația Bruxelles va fi amplasată în laterala estică a Șoselei București – Ploiești, în zona de Nord-Est a intersecţiei dintre Șoseaua București – Ploiești şi Linia de Centură (D.N.C.B.). Stația Bruxelles reprezintă puțul de lansare din care se vor lansa TBM-urile, pentru fiecare dintre cele două direcții. Această stație va fi dotată cu două accesuri, o galerie, precum și o parcare situată în zona verde adiacentă. Înălțimea parcării este D+P+1E+terasă circulabilă. Stația Bruxelles are o lungime de 295 m, din care 146,3 m sunt destinați zonei de manevră din capătul nordic, și o lățime maximă de 28,27 m.
Stadiul lucrărilor
În acest moment se lucrează la proiectarea stației.
Stația I.C. Brătianu va fi amplasată la vest de Calea București, între strada Libertății și Strada Nicolae Grigorescu. Stația a fost prevăzută cu un total de trei accesuri. Două dintre acestea (accesurile A și B) sunt amplasate pe zona verde adiacentă Stațiunii de Cercetare și fac legătura cu partea de est a orașului, iar cel de-al treilea subtraversează Calea București (accesul C), făcând legătura cu partea de vest a orașului. Stația I.C. Brătianu are o lungime de 159 m și o lățime maximă de 22,16 m.
Stadiul lucrărilor
În acest moment se lucrează la proiectarea stației.
Această stație va fi amplasată sub carosabilul din fața Aeroportului Internațional Henri Coandă, în fața parcării adiacente terminalului Plecări și în fața căilor de acces la ieșirea din terminalul Sosiri. Va fi dotată cu un număr de patru accesuri principale, din care două accesuri dispuse la mijlocul stației și două dispuse în dreptul celor două terminale ale Aeroportului Internațional Henri Coandă, la care se adaugă un acces tehnic, poziționat pe zona de galerie. Această stație este stația finală a proiectului și reprezintă, de asemenea, puțul de recepție pentru TBM-uri. Stația Aeroport Otopeni are o lungime de 332.47m, din care 179.3m pentru spațiul de manevră din capătul sudic, și o lățime maximă de 37.14m.
Stadiul lucrărilor
În acest moment se lucrează la proiectarea stației.